תמונת רחוב
התלמידים בוחרים אחד מרחובות העיר, מתארים אותו באומר ובתמונות, עומדים על אופיו ועל מקור שמו ומתמקדים בחקר אתר או תופעה הרווחים בו, כמו: כיצד משפיעים מגורים בסמוך לגן הציבורי על איכות חיי השכנים? או מהי השפעת המגורים ברחוב מעורב - דתי חילוני על שגרת החיים?
בשנת תשס"ה שולב נושא הבטיחות בדרכים במייזם.
תלמידי כתה ח' בחט"ב ב' בחרו רחוב, עמדו על אופיו ועל מקור שמו, סקרו עומסי תנועה ואמצעי בטיחות בו, איתרו מפגעים והתמקדו בחקר תופעות תעבורתיות כמו מדרחוב, פסי הרעדה, ככרות, בעיות חניה והשפעותיהן על איכות חיי התושבים. למשל: כיצד משפיעים עומסי התנועה והרעש בשוק על איכות חיי הנהגים העוברים ברחוב? איך משפיעה נוכחות שוטרי התנועה ברחוב על דרך הנהיגה? או כיצד משפיעים השינויים המבניים ברחוב (רחוב הולנדי) על אופן התנועה של המכוניות ושל הולכי הרגל?
