כיתות ו' - מקומוציוני
לרשות התלמידים המבקרים עומדים מקורות מידע מגוונים כמו מסמכים, תמונות ואנשים המספרים את סיפוריהם ומסייעים להם להפיק "מקומון ציוני".
תוכנית הפעילות במוזיאון:
09:10 - 09:00 - שיחת פתיחה.
09:25 - 09:10 - צפיה בסרטון "במשעולי עירי".
10:00 - 09:25 - ראיונות אישיים.
10:15 - 10:00 - הפסקת אוכל.
10:20 - 10:15 - התארגנות הצוותים בפינות העבודה.
11:30 - 10:20 - כתיבה והדפסה שוטפת בצוותי העבודה כולל צוות העריכה.
11:50 - 11:30 - עריכה גרפית סופית.
תלמידים שסיימו את עבודתם ומסרו את החומר יכנסו לחדר הראשונים וישמעו שם על הווי חיי המייסדים. לחילופין, יוצע להם לעשות שימוש בשעשועונים ובמשחקים שונים שעניינם תולדות העיר.
12:00 - 11:50 - הצגת המקומון המוכן על גבי הפוליגלים ופיזור.
13:00 - תליית הפוליגלים במסדרון בית הספר / בכיתה.
שימו לב!!!
כדי להבטיח את הצלחת התוכנית יש:
א. לערוך דיון בנושאים אותם מעוניינים התלמידים לבטא בעלון הקיר שיפיקו. אנחנו מציעים להתמקד בתולדות קרית אתא ולכוון את השיחה בהתאם לצוותי העבודה הרשומים להלן.
ב. לחלק את הכיתה לצוותים:
- המראיינים - יש לבחור ארבעה זוגות של מראיינים. כל זוג יכין שאלות אותן יציג לותיקים אותם יראיין במוזיאון. הכיתה כולה תתחלק לארבע קבוצות שתצפנה בראיונות ותקשבנה לסיפורי הותיקים.
- צוות עריכה - התלמידים יקבלו תמונות ומסמכים יגזרום, יצבעום ויערכו אותם יחד עם עבודות התלמידים, שהודפסו בינתיים, על הפוליגלים.
- זכויות וחובות האזרח - חברי הצוות יחברו אמנה בה יציינו את זכויות וחובות האזרח בעיר.
- אות הכבוד המקומי - חברי הצוות יערכו רשימה של הפעילויות העירוניות המזכות בכבוד ובהערכה ויתנו דעתם על הדרכים בהם אפשר להביע הערכה זו.
- כבוד ויקר לדור העבר - חברי הצוות יחברו נאום אותו עתיד ראש העיר לשאת בטכס הענקת אזרחות כבוד למייסדי העיר ובוניה.
- סיפורו של חפץ - שניים שלושה זוגות של תלמידים יבחרו באחד החפצים המוצגים בחדר הראשונים ויכינו לו תעודת זהות.
- ברכות ופרסומות לעיר - חברי הצוות יחברו פרסומות, מודעות וחמשירים שעניינם קרית אתא.
- שעשועונים - חברי הצוות יחברו תשבצים, מבוכים, חידות ותפזורות שעניינם אישים, מושגים ושמות רחובות בקרית אתא.
- ממני אליך - חברי הצוות ישלחו ד"שים וברכות לילדי הכיתה, לביה"ס ולעיר.
- פינת העתיד - חברי הצוות יתארו בשיר ובציור כיצד תראה עירנו בעוד יובל שנים.
יש אפשרות לשנות או להוסיף נושאים.
בתום הפעילות יתבקשו התלמידים למלא טפסי משוב ולחתום בספר האורחים.
ג. צריך להביא:
- שלושה פוליגלים, רצוי באותו צבע.
- כלי כתיבה, רעיונות מקוריים ומצב רוח טוב.
- חברי צוות העריכה זקוקים למספריים, דבק וטושים צבעוניים.
- נירות צבעוניים, נירות קרפ, עתונים צבעוניים, פרחים מוכנים ואביזרי קישוט דומים יכולים להועיל...
- ארוחה קלה.
- תגיות שמיות לתלמידים. רצוי לציין על התגית גם את שם הצוות.
הערה: בשלב הראשון יופק המקומון כעלון קיר על פוליגלים שיועברו לביה"ס שם יוצגו לפני קהל התלמידים.
בשלב השני, עם רכישת תוכנת עריכה ממוחשבת והכנת מאגר תמונות מתאים, יופק המקומון דרך המחשב כך שכל תלמיד יוכל לצאת בסוף היום כשבידו עתון של ממש, מעשה ידי כתתו להתפאר.